Τη λίστα με τους 123 κωδικούς προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στους οποίους έχουν δρομολογηθεί μειώσεις τιμών έως και 15% έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Ανάπτυξης.

Ο κατάλογος περιλαμβάνει τρόφιμα, απορρυπαντικά, καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής ενώ το επόμενο διάστημα στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι θα προστεθούν και άλλα προϊόντα ώστε ο συνολικός κατάλογος να φτάσει και στις 600 εγγραφές μέχρι το τέλος του έτους.

Στο μεταξύ παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου των παραπλανητικών προσφορών στο ράφι σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης. Στόχος είναι να εκλείψουν οι παγίδες και η φθηνότερη επιλογή να γίνεται χωρίς να χρειάζεται ο καταναλωτής να κάνει μαθηματικές πράξεις.

Το βασικό σενάριο που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων είναι είτε να απαγορευτούν οι συνδυαστικές προσφορές για το ίδιο προϊόν δηλαδή να μην τρέχει παράλληλα το 1+1 δώρο και το 50% είτε στην περίπτωση που για το ίδιο προϊόν γίνονται ταυτόχρονες προσφορές αυτές να είναι του ίδιου εύρους.

Για παράδειγμα αν ένα προϊόν πωλείται στα 4 ευρώ κανονικά και με έκπτωση 50% είναι στα 2 ευρώ όταν ο καταναλωτής θα πάει να το πάρει στο 1+1 θα πρέπει να το πάρει 2 ευρώ και όχι 4 όπως γίνεται συνήθως τώρα.

Παρεμβάσεις σχεδιάζονται και για την επίλυση διαρθρωτικών προβλημάτων της αγοράς με στόχο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και μακροπρόθεσμα να πέσουν οι τιμές στο ράφι.

Επίσης αναμένεται να υπάρξει παρέμβαση για τη θέση των προϊόντων στο ράφι το οποίο σημαίνει προβολή και μικρότερων προμηθευτών στο «μεσαίο ράφι».

Εκπρόσωποι της αγοράς εκτιμούν ότι τις επόμενες μέρες στην πρωτοβουλία της μείωσης των τιμών θα συμμετάσχουν περισσότερες βιομηχανίες, προσθέτοντας στη λίστα κι άλλα απαραίτητα προϊόντα, όπως δημητριακά, γαλακτοκομικά, ψωμί του τοστ, έτοιμα γεύματα, όσπρια και ζυμαρικά.

Πηγή: ertnews