Ανοίγει και πάλι ο δρόμος για την αξιοποίηση του λιμανιού στον Βόλο, καθώς η Ενιαία Αρχή Δημόσιων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.) απέρριψε την προσφυγή που είχε καταθέσει η Goldair με επικεφαλής τον Καλλίνικο Καλλίνικο για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμός Λιμένος Βόλου στον ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη.
Το σίριαλ της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΒ δεν λέει να τελειώσει. Μετά την κατάθεση των προσφορών στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τέσσερα, τελικά, επενδυτικά σχήματα, προτιμητέος επενδυτής ανακηρύχθηκε ο Ιβάν Σαββίδης με προσφορά που ξεπερνούσε τα 50 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, ο δεύτερος σε σειρά επενδυτής, η κοινοπραξία της Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε., με προφορά περίπου 25 εκατ. ευρώ για το λιμάνι του Βόλου προσέφυγε τον περασμένο Ιούλιο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, παγώνοντας προσωρινά την πώληση του λιμανιού στον γνωστό επιχειρηματία της Θεσσαλονίκης.
Το ΣτΕ, που είχε κάνει δεκτή την προσφυγή του δεύτερου επενδυτή, έστειλε εκ νέου στην ΕΑΔΗΣΥ την απόφαση, η οποία είχε δηλώσει, εξαρχής, αναρμόδια να εξετάσει το θέμα.
Πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 29 Οκτωβρίου η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων συνεδρίασε και πάλι για να αποφασίσει την προδικαστική προσφυγή της Κοινοπραξίας κατά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Σαν βασικό επιχείρημα η εταιρεία του Καλλίνικου Καλλίκου θεωρούσε ότι αδικήθηκε από τον διαγωνισμό, ισχυριζόμενη παρατυπίες στη διαδικασία επιλογής του προτιμητέου επενδυτή, οι οποίες παραβίαζαν ευθέως τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων.
Σύμφωνα με το επιχείρημα της κοινοπραξίας, υπήρξε σύγκρουση συμφερόντων καθώς μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ που είχε αναλάβει τον διαγωνισμό για την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου του λιμανιού του Βόλου, εμπλέκεται και στον ΟΛΘ.
Ωστόσο, η ΕΑΔΥΣΗ απέρριψε την προσφυγή της Goldair, καθώς όπως επισημαίνεται στην απόφαση 1036/2024 που αναρτήθηκε προχθές στην επίσημη ιστοσελίδα, ο δεύτερος επενδυτής όφειλε να γνωρίζει από τις 30 Μαρτίου, οπότε και ο διαγωνισμός του λιμανιού προχώρησε στη Β’ φάση πώλησης, τη σχέση μεταξύ του εντεταλμένου συμβούλου του ΟΛΘ και του μέλους του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ.
Συνεπώς, η ΕΑΔΥΣΗ άνοιξε και πάλι τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, η οποία έχει «παγώσει» τους τελευταίους μήνες λόγω των δικαστικών προσφυγών.
Να σημειωθεί ότι μετά την απόφαση του ΣτΕ να «παγώσει» προσωρινά την ολοκλήρωση της πώλησης στον Ιβάν Σαββίδη, η Goldair δήλωνε δικαιωμένη για την επιλογή της να προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια, ενώ είχε εκφράσει το ενδιαφέρον να προσφύγει και στα ευρωπαϊκά, εάν υπάρχει ανάγκη.